Welkom bij
Huisartsen MCNO

Kwaliteit van zorg, klachten en complimenten

Dekra logoKwaliteit van zorg

Als patiënt wilt u er zeker van zijn dat wij u de best mogelijke zorg verlenen. Maar hoe weet u nu hoeveel waarde een praktijk hecht aan kwaliteit van praktijkvoering en de geleverde zorg? Het antwoord: met het DEKRA praktijk keurmerk. Onze praktijken zijn sinds 2014 geaccrediteerd. Jaarlijks bezoekt een onafhankelijk accrediteur ons centrum om te beoordelen of we ons houden aan de gemaakte afspraken en of we telkens verbeteringen hebben aangebracht.

Hoe komt een praktijk aan een keurmerk?

Een gekeurde praktijk voldoet aan landelijk vastgestelde normen en werkt gericht aan kwaliteitsverbetering. Om dit te kunnen vaststellen wordt de praktijk jaarlijks helemaal doorgelicht: een auditor of ook wel controleur houdt jaarlijks de vinger aan de pols en kijkt of er verbeteringen zijn doorgevoerd of dat er nog aan voorwaarden moet worden voldaan.

Uw mening telt!

Als patient heeft u invloed op het keurmerk van onze praktijk. Als belangrijk onderdeel van het hele keuringsproces wordt er naar de mening van de patienten gevraagd. Uw mening blijft dus van belang! Onze praktijk wil zich steeds blijven verbeteren. Heeft u opmerkingen, ideeën of klachten? Wij nemen ze graag in ontvangst.

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het heel erg op prijs dat u dit met ons bespreekt. Pas wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen hier iets aan te doen. Bijna altijd komen we er op deze manier samen uit, en kunnen we kijken waar zaken in de toekomst beter kunnen! U kunt hiervoor een (telefonische) afspraak maken bij uw huisarts. 

U kunt uw klacht ook melden via klachtbemiddeling@mcno.info. Onze klachtbemiddelaar neemt dan contact met u op. 

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. Onze praktijken zijn aangesloten bij Skge. Meer informatie hierover vindt u op www.skge.nl/patienten.

Wilt u een compliment geven? Dat wordt vanzelfsprekend erg op prijs gesteld door de betrokken medewerker(s). U kunt hiervoor ook mailen naar klachtbemiddeling@mcno.info. Wij geven het compliment door aan de betrokken medewerker(s).