Praktische zaken | Huisartsen MCNO

Afspraken maken

Algemene informatie
Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. 

Meer tijd nodig?
Een standaard afspraak bij de huisarts is voor één klacht. Heeft u twee klachten die u wil bespreken of meer tijd nodig? Geef het aan bij het maken van de afspraak.

Spreekuurtijden
Er is dagelijks spreekuur, in de ochtend en de middag. Het telefonisch spreekuur is meestal aan het einde van de ochtend, maar kan wisselen per dokter. U ziet ons praktijknummer als we u bellen. 

Welke praktijk?
Wilt u bij het maken van een afspraak aangeven bij welke van de drie praktijken u ingeschreven staat?

Triage
Als u belt om een afspraak te maken zal de assistente u vragen naar de aard van uw klacht. Ze kan dan beter de juiste afspraak voor u maken. Ze heeft daarvoor de ervaring en opleiding. Als het echt dringend is, zal zij nog dezelfde dag een afspraak voor u maken. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. Klik hier voor een filmpje met uitleg over triage.

Beeldbellen
U kunt met ons ook videobellen, met een van de huisartsen of onze POH-GGZ. Alida Stukker (POH-GGZ) heeft standaard in de ochtenden videoconsulten, voor andere medewerkers is dit op afspraak. U kunt bij de assistente informeren indien u geïnteresseerd bent.

Thuismetingen
In overleg met onze praktijkondersteuners kunnen wij thuismeters voor bijvoorbeeld bloeddruk of glucose beschikbaar stellen

Vaker geweest voor dezelfde klacht?
Als u eerder met dezelfde klacht bij een van onze artsen bent geweest, kunt u het beste bij dezelfde arts een afspraak maken.

Visites
Indien het medisch niet mogelijk is om naar de praktijk te komen, legt de huisarts bij u thuis een visite af. Indien een visite dezelfde werkdag noodzakelijk is verzoek wij u voor 10.00 te bellen zodat wij er rekening mee kunnen houden in de agenda’s.

Moet ik naar de dokter?

Moetiknaardedokter.nl
Als u voordat u met ons contact opneemt wil kijken of dat zinvol is kunt u kijken op www.moetiknaardedokter.nl

Telefonisch afspraken maken

024 - 382 86 82, keuze 2

U kunt ons hiervoor op werkdagen bereiken van 8.00 tot 15.00

Voor vragen die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten kunt u ons natuurlijk ook tussen 15.00 en 17.00 bereiken. 

Online afspraken maken

Nog makkelijker is het om online uw eigen afspraak in te plannen. 

Dit is natuurlijk alleen voor niet spoedeisende zaken. Twijfelt u? Overleg dan eerst met de assistente.

Recepten herhalen

Algemene informatie
Een recept herhalen kan op meerdere makkelijke manieren, waardoor u dit helemaal zelf kunt regelen. We verzoeken u hiervoor niet naar de assistente te bellen. Dan hebben wij meer tijd voor Corona gerelateerde vragen. 

Helemaal gemakkelijk?
De meeste apotheken bieden een automatische herhaalservice aan. Dan ontvangt u uw chronische medicatie automatisch als het bijna op is. Informeer bij uw apotheek hoe u zich hiervoor kunt aanmelden. 

Telefonisch recept herhalen

024 - 382 86 82, keuze 3

U kunt ons hiervoor 24/7, op alle dagen van de week bereiken. Volg de instructies aan de telefoon.

U ontvangt van de apotheek bericht wanneer de medicatie klaar is om af te halen (of bezorgd wordt). 

Digitaal / online consult

Algemene informatie
U kunt online vragen stellen, eventuele (bloeddruk) metingen en wijzigingen doorgeven via www.mijngezondheid.net 

Online consult

Online consulten zijn alleen voor niet spoedeisende zaken. Twijfelt u? Overleg dan eerst met de assistente. De reactietermijn bedraagt twee werkdagen.